چهارشنبه, ۱۳ اسفند, ۱۳۹۹
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
هشت
  • خانه
  • اخبار
  • روابط عمومی
  • ارتباط یکپارچه بازاریابی
  • استراتژی
No Result
View All Result
هشت
Home روابط عمومی

مدیریت راهبردی دغدغه‌های ارتباطی سازمان، نقش اصلی روابط‌عمومی‌ها

مدیر سایت توسط مدیر سایت
23, ژوئن 2020
in روابط عمومی
0
مدیریت راهبردی دغدغه‌های ارتباطی سازمان، نقش اصلی روابط‌عمومی‌ها
0
بازنشر
27
بازدید
Share on FacebookShare on Twitter

نقش اصلی روابط‌عمومی در سازمان‌ها “مدیریت راهبردی دغدغه‌های ارتباطی” است. دغدغه‌های راهبردی ارتباطی از سازمانی به سازمان دیگری متفاوت است. سازمانی دغدغه اصلی آن شهرت و نیکنامی و هویت‌سازی است و سازمانی رویدادهای بحران‌زا مهمترین دغدغه‌اش به شمار می‌رود؛ به همین علت آینده‌نگری، بحران‌ستیزی، اعتبارسازی, مدیریت خوشنامی، فرهنگ‌سازی و نظریه‌پردازی استراتژیک ارتباطی، از نقش‌های مهم یک روابط‌عمومی کارآمد هستند که یک مدیر و کارشناس متخصص در روابط‌عمومی در این زمینه‌ها باید همراه با تدوین استراتژی و برنامه ارتباطی به تخصص‌های دنیای نوین ارتباطات مسلح و مسلط باشد.

برای استانداردسازی، رشد و کارآمدی روابط‌عمومی‌ها، باید از دانش و تخصص کشورهای پیشرفته الگوبرداری کرد. از کپی‌برداری صرف الگوهای غربی پرهیز کرد و تلاش کرد هر سازمانی یک الگوی بومی ارتباطی در راستای دغدغه‌های راهبردی‌اش تعریف کند. در حال حاضر، فاقد این رویکرد هستیم. روابط‌عمومی‌ها از نداشتن متخصصان و رهبران ارتباطی استراتژیک در سازمان‌ها رنج می‌برند.

روابط‌عمومی‌ها در ایران فاقد استراتژی هستند، ضعف بزرگ روابط‌عمومی‌های ما این است که به‌جای استراتژی‌مداری و برنامه‌محوری، وظیفه‌محور و ابزارگرا شده‌اند لذا تنها حسب دستورات و برنامه‌های ابلاغی و اغلب در جایگاه امور عمومی و گاهی اطلاع‌رسانی کلیشه‌ای و فاقد کارآیی در سازمان‌ها و دستگاه‌ها و به صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

Related posts

وفاداری بی‌تماس

چگونه در دنیای بی تماس امروز می‌توان مشتری وفادار داشت؟

4, دسامبر 2020
ارتباطات حرفه‌ای درون‌سازمانی، نیاز اساسی روابط‌عمومی

ارتباطات حرفه‌ای درون‌سازمانی، نیاز اساسی روابط‌عمومی

25, ژانویه 2020

استراتژی ارتباطی در واقع قلب فرایند مدیریت و برنامه‌ریزی ارتباطی است که اغلب مدیران از آن غافل هستند. از بعد جامعه‌شناسی ارتباطی، مشکل اصلی پیشرفت کُند روابط‌عمومی‌ها، مدیران ارشد سازمان‌ها و نهادها از یک طرف و برخی از مدیران روابط‌عمومی‌‎ها از طرف دیگر هستند، چرا که از دانش، شناخت و تخصص کافی در حوزه ارتباطات و میزان اهمیت آن مطلع نیستند، نه مشاوره تخصصی در حوزه ارتباطی و روابط‌عمومی می‌گیرند و نه در طول سال مطالعات ارتباطی شخصی و سازمانی انجام می‌دهند.

آنها کتاب نمی‌خوانند و علاقه‌ای هم به مطالعه از خود نشان نمی‌دهند. توهم همه‌چیز دانی دارند و تصور می‌کنند حکم ابلاغی برای آنها دانش و تجربه و مهارت ارتباطی در مدیریت دغدغه‌های سازمانی به ارمغان می‌آورد. بیشترین افرادی که از این وضعیت ناخوشایند متضرر می‌شوند مدیران ارشد سازمان و منافع سازمانی آنها است که خود نیز با انتخابشان عامل اصلی این نابسامانی به شمار می‌روند. ناگفته نماند که برخی از مدیران روابط‌عمومی ها علیرغم نداشتن تخصص اولیه از قدرت انطباق‌پذیری بسیار بالایی در روابط‌عمومی برخوردار بوده و به بهترین شکل ممکن در مدت کوتاه مدیریت‌شان خود را به استاندارهای روز روابط‌عمومی نزدیک کرده‌اند.

ما هنوز برای جذب نیرو، شاخص و استاندارد نداریم. دلیل اینکه در جذب نیروهای متخصص تاکنون ناموفق بوده‌ایم این است که روابط‌عمومی‌ها در گذشته نتوانسته‌اند تفاوت کار و بازدهی یک متخصص از یک غیرمتخصص ارتباطی را به مدیران ارشد نشان بدهند. روابط‌عمومی از بعد روان‌شناسی ارتباطی دچار نوعی استحاله شده است: به این معنی که روابط‌عمومی انتصابی از طرف شخص مدیر بویژه در دهه اخیر بسیار مطرح بود و گاها هم توسعه یافته است.
این نوع مدیران روابط‌عمومی درگیر رویکرد:
۱- مدیریت‌گرایی

۲- مصلحت‌اندیشی

۳-پنهان کاری و شفاف نبودن

۴- منفعت طلبی

۵- خود سانسوری

۶- ایفای نقشی بی‌تفاوت و بی‌انگیزگی و پس‌افتادگی شخصی هستند.

روابط‌عمومی استحاله در مقام توجیه و تفسیر عملکرد خودش بوده و زمانی که شکل سازمانی پیدا می‌کند، ‌روابط‌عمومی را در ارادت‌ورزی کاذب و نادانی و جهالت قرار می‌دهد و در حالت کلی رکن هشتم دموکراسی یعنی روابط‌عمومی و ارتباطات شفاف را لگد‌مال می‌کند.
می‌توان اذعان داشت هنوز به شاخص‌های استاندارد مدونی درباره به‌کارگیری نیروهای تخصصی روابط‌عمومی نرسیده‌ایم.
کارآمدترین راهکار برای ارتقاء سطح روابط‌عمومی‌ها در بعد نظری، برخورداری از تفکر استراتژیک ارتباطی و در بعد عملی تدوین برنامه‌ها، کمپین‌ها و بسته‌های ارتباطی برای هر محصول و پروژه کلان سازمانی است، در هر سازمانی با پروژه‌های بزرگ عمرانی و خدماتی مواجه هستیم، اما خلا بزرگ، تعریف نکردن ضمیمه‌ها و بسته‌های ارتباطی برای مدیریت دغدغه‌ها است.
یک نیروی روابط عمومی، باید قدرت متقاعدکنندگی مدیریت و مخاطبان کلیدی را داشته باشد و وقتی مدیریت در هر مساله‌ای در حوزه تخصصی ارتباطات و اجرای برنامه‌ها و استراتژی‌های ارتباطی به او «نه» می‌گوید، او بتواند مدیر را برای انجام عمل درست در حوزه ارتباطات متقاعد کند.

نویسنده: حمید شکری خانقاه / منبع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

 

مطلب قبل

آیا تکنیک‌های قدیمی بازاریابی دیگر کاربردی ندارند؟

مطلب بعد

جایگاه برندتان را برای جذب مشتریان مناسب بدست آورید

مطلب بعد
جایگاه برندتان را برای جذب مشتریان مناسب بدست آورید

جایگاه برندتان را برای جذب مشتریان مناسب بدست آورید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

نقش شبکه های اجتماعی در مدیریت برند

نقش شبکه های اجتماعی در مدیریت برند

1 سال قبل
تفاوت های  بازاریابی و روابط عمومی

تفاوت های بازاریابی و روابط عمومی

1 سال قبل
بلندینگ، بدترین ترند برندینگ

بلندینگ، بدترین ترند برندینگ

1 سال قبل
مدیریت راهبردی دغدغه‌های ارتباطی سازمان، نقش اصلی روابط‌عمومی‌ها

مدیریت راهبردی دغدغه‌های ارتباطی سازمان، نقش اصلی روابط‌عمومی‌ها

8 ماه قبل

ما را دنبال کنید

  • 81 Followers
  • 37.6k Followers
  • 40.4k Subscribers

جستجو در دسته بندی ها

  • ارتباطات‌یکپارچه‌بازاریابی
  • استراتژی
  • ایونت مارکتینگ
  • بازاریابی
  • بازاریابی دیجیتال
  • برند
  • برندینگ
  • تازه‌ها
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • دیجیتال مارکتینگ
  • روابط عمومی
  • مارکتینگ
  • مدیریت برند
  • منتورینگ

BROWSE BY TOPICS

آژانس تبلیغاتی استراتژی ایونت مارکتینگ بازاریابی بازاریابی دیجیتال برنامه‌ریزی برند برندینگ تبلیغات تبیلغات خلاقیت دیجیتال مارکتینگ روابط عمومی سرمایه سرمایه گذاری سیمینار شبکه‌های اجتماعی لباس محتوا مخاطب مد مشتری مطالعه موفقیت نوآوری کتاب‌ کسب و کار کمپین کنفرانس‌

برترین ها

  • دیزنی چگونه از استراتژی بازاریابی دیجیتال با موفقیت استفاده کرد؟

    دیزنی چگونه از استراتژی بازاریابی دیجیتال با موفقیت استفاده کرد؟

    1 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • داستان سرایی در تبلیغات

    1 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • روابط‌عمومی امروز،بایدها و نبایدها

    0 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • برترین برندهای روابط‌عمومی در سال ۲۰۱۹

    0 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • 0 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما

logo-samandehi
هشت - مجله روابط عمومی، تبلیغات و برندینگ
طراح وب امیر فراهانی

No Result
View All Result
  • خانه
  • اخبار
  • روابط عمومی
  • ارتباط یکپارچه بازاریابی
  • استراتژی

logo-samandehi
هشت - مجله روابط عمومی، تبلیغات و برندینگ
طراح وب امیر فراهانی

ورود به حساب کاربری

رمز را فراموش کرده اید؟

Fill the forms bellow to register

All fields are required. ورود

دریافت رمز عبور

لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را جهت بازگردانی رمز عبور وارد نمایید

ورود