شاید برایتان پیش آمده باشد که ده ا مقاله گوناگون را مطالعه کرده باشید اما هیچ کدام از آنها برای بازاریابی حرفه هنری شما فایدهای نداشته باشند. گاهی اوقات بهتر است که پیشنهاداتی را از زبان اهل فن دریافت کنید، کسانی که خود تئوریهارا تجربه کردند و این تجارب موفقیت آمیز بوده است.
شاید شما پیش خود فکر کنید که چطور میشود خریداران بیشتری را جذب اثرهنری خود کنید یا سردرگم باشید که آیا یک صفحه اجتماعی شخصی ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر و یا شاید سادهتر از این حرفها شما تنها برای کسب ایدهای نو مشغول تحقیق و فعالیت باشید.
لُری مَکنی و جین بِسِت و چند تن از حرفه ای های این صنعت، اینجا هستند تا با به اشتراک گذاشتن تعدادی از استراتژیهایی که برای رونق دادن به بازار کار خود و تبدیل کردن آن به یک حرفه پُر رونق استفاده کردند، به شما کمک کنند.
بازاریابی خود را گسترش دهید
رندی پرسل، نقاش مستقر در نشویل که مجذوب تأثیر هنر بر حافظه است و برا اهمیت ساخت یک شبکه بازاریابی مناسب و خارج از محدوده کاری را به خوبی درک میکند.
اثار رندی در اجراهایی در مدارس هنری مانند Alma mater MTSU و برخی نمایشگاه های بین المللی مانند ArtPrize و نمایشگاه های گالری انفرادی هر بیننده ای را شگفت زده کرده است.
او در گروههای کاری و اجتماعی مختلفی فعال بوده و در این مورد میگوید: «این موضوع کمک بسیاری به حرفه من کرد، از طریق همین روابط اجتماعی گسترده من موفق شدم با افرادی در ارتباط باشم که معمولا سر و کارشان با هنر نیست، اما کارهای من را تنها به این دلیل که من را میشناسند و میخواهند به رشد من کمک کنند میخرند.»
مت فیشر ، بنیانگذار ARTable ، در گفتگو با مجله نشویل هنر، دلیل استقبال از تکنیک رندی را اینگونه خلاصه کرد: «رندی تکنیک محاسبات را به سطح جدیدی منتقل کرده است که کاملاً خودش است. آنچه او از رنگ در نقاشیهای خود استفاده می کند شگفتانگیز است و همیشه لحظهای شگفتآور را ایجاد می کند که تصویر در نهایت نمایان می شود. «
روابط اجتماعی گسترده رندی حتی باعث شد که او فرصت نمایش کارهای خود در نمایشگاهی واقع در فرودگاه بینالمللی نَشویل را پیدا کند.
در شبکههای اجتماعی فعال باشید
نان کافی هنرمندی است که در زمینه پرتره از افراد گرفته تا دوستان و حیوانات مورد علاقه خود تخصص دارد. هنگام مصاحبه با نان، او به گفت که با افراد فوقالعاده زیادی در نقاط مختلف دنیا تبادل اطلاعات داشته. افرادی که اگر شبکههای مجازی وجود نداشتن او هرگز با آنها رو به رو نمیشد!
او که عضو انجمن پرتره آمریکا و انجمن هنرمندان دانشگاهی است دیگز هنرمندان زا اینگونه نصیحت میکند: «اگر هنوز این کارا نکردید، همین الان صفحه مجازی خود را باز کرده و کارتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.»
نان زمانی که از مرز دوازدههزار دنبال کننده در فیسبوک گذشت از آنها درخواست کرد که از خودشان صحبت کنند و با الهام از ۱۷۴ پاسخ برگزیده آنها آخرین اثر خود را نقاشی کرد.
نقاشیهای او در نمایشگاههای بی شماری در لانگ آیلند شهر نیویورک و سراسر آمریکا جوایز ی کسب کرده است.
اثر خود را با کلمات توضیح دهید
«جین بست» که در سال ۲۰۱۱ توسط مجله Art Business News به عنوان یکی از ۵۰ هنرمند برتر انتخاب شد، معتقد است: «مردم همیشه میخواهند بدانند که چه چیزی انگیزهی خلق یک اثر را به هنرمند داده است. آنها عاشق این هستند که بیشتر و بیشتر درباره اثر شما بدانند زیرا کاری که ما انجام میدهیم از نقطه نظر آنها خاص است و واقعا هم اینگونه است!»
جین به مدرسه عکاسی رود آیلند رفت و مسیر خود را برای رسیدن به یک هنرمند حرفهای شروع کرد و قبل از اینکه خودش را صرف نقاشی کند به مدت سیزده سال استودیوی عکاسی موفقی را اداره میکرد.
او ادعا میکند که توانایی در استفاده از کلمات برای توصیف و توضیح اثر خلق شده یک راه عالی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبینتان خواهد بود.
جین با تلاش برای برقراری ارتباط با بیننده خود در سطحی فراتر از کلمات ، به موفقیت و شناخت بسیار خوبی دست یافته است.