دوشنبه, ۱۱ اسفند, ۱۳۹۹
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
هشت
  • خانه
  • اخبار
  • روابط عمومی
  • ارتباط یکپارچه بازاریابی
  • استراتژی
No Result
View All Result
هشت
Home برندینگ

مقدمه ‫ای بر خلق یک برند مد‬

مدیر سایت توسط مدیر سایت
29, دسامبر 2019
in برند, برندینگ, تازه‌ها, تبلیغات
0
مقدمه ‫ای بر خلق یک برند مد‬
0
بازنشر
10
بازدید
Share on FacebookShare on Twitter

تعریف مد بر خلاف آنچه در زبان عامه رایج است، «ترجیح عمومی در زمینه‌ی سبک و زیبایی لباس» نیست، بلکه در معنی وسیع‌تری استفاده می‌شود. مد یک سبک زندگی است. از خوراک و نوشیدنی گرفته تا فرهنگ، موزیک، فیلم و زندگی اجتماعی در شهرها را شامل می شود.
مد، تمثیلگر هویت انسان هاست. مد نوعی تعلق است و تعیین جایگاه. مد می تواند فرهنگ شود، می تواند طبقه ای از محصول باشد و حتی می تواند یک طریقت باشد.
برای نمونه می توان به مجله ووگ اشاره کرد (Vogue) که در بیش از ۱۷ کشور دنیا چاپ می‌شود. در تبلیغ ووگ می‫بینیم که مد از زمان حضرت آدم و حوا شروع می ‌شود و حضرت حوا از میان برگ درختان آنی را انتخاب می کند که مد است. البته موردی ووگ (شعار برند) هم بر این نکته تاکید دارد: « … و ووگ مد را آفرید».‬
مخاطبان ووگ زنانی هستند که به تفریحات سالم، فیلم، موزیک، زندگی اجتماعی و خوراک و پوشاک اهمیت بیشتری می‫دهند.‬
«روایت ووگ، روایت زنان است» و بس.
همانگونه که یکی از طراحان مد معروف دنیا، بارون وان نوتن (Van Noten) گفته است: «هدف مد، تغییر انسان‌ها نیست، بلکه فرصتی است تا با لباس هایشان بتوانند هویت خود را تعریف کنند!»
در ساده ترین حالت، لباس‌هایی که انتخاب می کنیم در سریع‌ترین شکل ممکن به دیگران توضیح می‌دهد که هویت ما چیست. تمام برندهای مد موفق در دنیا، یک وعده با خود به همراه دارند. برای مثال مدهای سریع (Fast Fashion) مانند زارا، اچ اند ام و مانگو، دائما مد را تازه کرده و به نقطه‌ای می‌رساند که همه می‌توانند به آن دست پیدا کنند.
در چنین فضایی، برندهای مد کارشان این است که به ما کمک می‌کنند حال و هوای روحی خود را با انتخاب لباس نشان دهیم به همین خاطر این نوع از برندها برای این خلق نشده اند که شما با کیفیت ترین را بپوشید، بلکه باید قیمت مناسب داشته باشد و همچنین تنوع کافی، و دائما ارائه طرح های نو را در خود داشته باشد. بدیهی است هدف برندهای این چنینی این است که شما در پایان فصل کمد لباس خود را بدون ترس تغییر دهید و در هر فصل جدید، لباس های جدید بپوشید.
اما از طرف دیگر چنل و پرادا کیفیت و قیمت های خود را بالا گرفته اند و جایگاه دیگری را در بازار هدف قرار داده اند.
بنابراین اولین گام، تعیین جایگاه برای برند مد است.
جایگاه برند تا حد زیادی وابسته به تعادل میان پولی است که می‌دهیم و کیفیت است که دریافت می کنیم. البته این ساده‫ترین برداشت موجود از مسئله است. در لایه های بالاتر، تعادل میان پولی است که می‌دهیم و سبک زندگی دریافت‫ شده. حتی گاهی محصولات مد، به ما آرزو نیز می فروشند. می‌گویند رالف لورن اولین برندی بود که در مغازه‫هایش سبک زندگی می فروخت. برندهای مد، باید داستان و حکایتی از سبک زندگی را در خود داشته باشند.‬‬‬
مصرف کننده‌ی جدید می‌خواهد همه این داستان‌ها و سبک ها را با هم داشته باشند. یک کیف از لویی ویتون می‌خرد و یک تی‌شرت از زارا. به همین خاطر برندهای فروشگاهی مانند چتر درست شده‫اند و در زیر آنها شما انواع و اقسام برندهای مد را می‌بینید. به همین خاطر هم رقابت میان برندهای مد افزایش یافته است.‬‬
بخش تحقیق و توسعه زارا دائما از سیستم فروش مغازه‫ ها، میزان فروش خود را کنترل می‌کند و از توجه بیشتر مردم به برخی محصولات خاص متوجه سلیقه‌ی بازار برای تولید و طراحی محصولات جدیدش می‫گردد.‬‬
فراموش نکنیم مد یک جادوی بسیار قوی است و این جادو تنها در سایه دانش، پژوهش و تلاش حاصل می‌گردد.
در این مسیر برندهای هوشمند مد موفق می شوند تا سبک‫هایی خاص و متمایز ایجاد کنند. مشتری نیز به خاطر این هویت متمایز و جایگاه اجتماعی است که پول پرداخت می‫کند. مطلب را با یک جمله از کتاب بازاریابی مد به پایان می‌برم که گویای نکات بسیاری است:‬‬
«برای این که یک برند موفق شود، باید نیازها و آرزوهای نسلی را که در نقطه‌ی به خصوصی از زمان ایستاده است، برآورده کند. باید مربوط به زمان حال باشد، اما ارزشی ازلی داشته باشد و به گونه‫ای این حس را به وجود آورد که گویی همیشه ماندگار و برجسته است»‬
و این حاصل نمی شود مگر با خلق یک هویت برند ماندگار.
بله، تا وقتی که برندهای مد در ایران در جستجوی این هویت ماندگار نیستند، نمی‫توان امیدی به ظهور برندهای موفق مد در کشورمان داشته باشیم.‬

تالیف: دکتر فرزاد نقدم

Related posts

تبدیل یک فریلنسر به یک برند کامل

تبدیل یک فریلنسر به یک برند کامل

8, آگوست 2020
جایگاه برندتان را برای جذب مشتریان مناسب بدست آورید

جایگاه برندتان را برای جذب مشتریان مناسب بدست آورید

13, جولای 2020
Tags: برندلباسمد
مطلب قبل

نکات بازاریابی از زبان هنرمندان موفق روز

مطلب بعد

ده رویداد جهانی بازاریابی دیجیتال برای پیشگامان صنعت

مطلب بعد
ده رویداد جهانی بازاریابی دیجیتال برای پیشگامان صنعت

ده رویداد جهانی بازاریابی دیجیتال برای پیشگامان صنعت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

بازاریابی محتوایی و تبلیغات

بازاریابی محتوایی و تبلیغات

1 سال قبل
منتور خوب کیست؟

منتور خوب کیست؟

1 سال قبل
آیا مخطب هنوز به دنیای تبلیغات اعتماد دارد؟

آیا مخطب هنوز به دنیای تبلیغات اعتماد دارد؟

1 سال قبل
چگونه منتورینگ را در دوران کووید ۱۹ دنبال و اولویت بندی کنیم؟

چگونه منتورینگ را در دوران کووید ۱۹ دنبال و اولویت بندی کنیم؟

3 ماه قبل

ما را دنبال کنید

  • 81 Followers
  • 37.6k Followers
  • 40.4k Subscribers

جستجو در دسته بندی ها

  • ارتباطات‌یکپارچه‌بازاریابی
  • استراتژی
  • ایونت مارکتینگ
  • بازاریابی
  • بازاریابی دیجیتال
  • برند
  • برندینگ
  • تازه‌ها
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • دیجیتال مارکتینگ
  • روابط عمومی
  • مارکتینگ
  • مدیریت برند
  • منتورینگ

BROWSE BY TOPICS

آژانس تبلیغاتی استراتژی ایونت مارکتینگ بازاریابی بازاریابی دیجیتال برنامه‌ریزی برند برندینگ تبلیغات تبیلغات خلاقیت دیجیتال مارکتینگ روابط عمومی سرمایه سرمایه گذاری سیمینار شبکه‌های اجتماعی لباس محتوا مخاطب مد مشتری مطالعه موفقیت نوآوری کتاب‌ کسب و کار کمپین کنفرانس‌

برترین ها

  • دیزنی چگونه از استراتژی بازاریابی دیجیتال با موفقیت استفاده کرد؟

    دیزنی چگونه از استراتژی بازاریابی دیجیتال با موفقیت استفاده کرد؟

    1 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • داستان سرایی در تبلیغات

    1 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • روابط‌عمومی امروز،بایدها و نبایدها

    0 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • برترین برندهای روابط‌عمومی در سال ۲۰۱۹

    0 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • 0 بازنشر
    بازنشر 0 Tweet 0
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما

logo-samandehi
هشت - مجله روابط عمومی، تبلیغات و برندینگ
طراح وب امیر فراهانی

No Result
View All Result
  • خانه
  • اخبار
  • روابط عمومی
  • ارتباط یکپارچه بازاریابی
  • استراتژی

logo-samandehi
هشت - مجله روابط عمومی، تبلیغات و برندینگ
طراح وب امیر فراهانی

ورود به حساب کاربری

رمز را فراموش کرده اید؟

Fill the forms bellow to register

All fields are required. ورود

دریافت رمز عبور

لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را جهت بازگردانی رمز عبور وارد نمایید

ورود